14 Ocak 2013 Pazartesi

KENDİ TERÖRLERİMİZİ Mİ YARATIYORUZ ?

Kendisinin iyiliği için birşey istemeyene hiçbirşey verilemiyor. Kişinin önce kendisinin istemesi lazım.

Çevremizde öyle insanlar var ki kendi terörlerini kendileri yaratıyor. Kendi kendileri için ne birşeyler istemiyorlar veya “nasıl bir hayat istiyorum” sorusuna cevap veremiyorlar. Bu sebeple sıkışmış hissettikleri anlardan çıkmakta zorlanıyorlar, hatta çıkamıyorlar.. Bunun neticesinde yaşam yolculuklarında çıkış ışığını göremiyorlar ve yaşamlarını o sıkışmışlık içinde gasp ediyorlar, mutsuzluklarını yaratıyorlar.

Hafta sonu bir arkadaşım bana Melek Kartları’ndan hediye etti. Yazıda “bırak, seni gideceğin yere akış götürsün. Direnmek seni zorlar ve geciktirir” yazıyordu. Hayatımızın akışına kendimizi bırakmak yerine çoğunlukla direniyor muyuz? Yaşadıklarımızda suçlu mu arıyoruz? Oysa ki bu gibi zamanlarda kendimize şu soruları sorsak;
  • Benim hayalim ne?
  •  Nasıl bir hayatım olsun istiyorum?

Oysa ki insanın hayallerini bilmesi, nasıl bir hayat istediğini bilmesi sıkıntılı bir ana girdiğinde çıkış yolunu bulması için yolunu aydınlatır; “Bugünün koşullarında yaşıyor olduğum bu deneyim bana birşeyler katıyor. Kattıklarıyla daha bilge ve güçlü oluyorum”.  

Ancak bu bakış açısıyla kendimiz için başlattığımız terörü durdurabiliriz ve yolumuza devam edebiliriz. Önemli olan ne istediğimizi bilmek bunun için isteyerek sukunetle yaşamımızı sürdürmek.

Sevgilerimle,
Akgün YILMAZ

** Bu vesile ile hediyesi için sevgili Co-active Koç meslektaşım Damla Toru Batu’ya tekrar teşekkür ederim.

Hiç yorum yok: