Acaba
algılarımızı farklı bir yöne çevirebilir miyiz?; “karşılaştığım zorluklardan
öğrendiklerim ....”, “zorlandım ancak sonucunda ...... becerilerimi
geliştirdim”, “gelişimin içinde algı biçimimi değiştirmek de vardı ve yaşamı
farklı renkleriyle artık kabullenebiliyorum, benimseyebiliyorum”.
Her birimiz
ailelerimizin biricikleri olarak
hayat atıldık ve çekirdek ailemizin dışında bambaşka bir dünyada ayaklarımızın
üstünde durmaya, “ben de varım” demeye çalışıyoruz. Bazen sesimiz coşkulu
çıkıyor, bazen de sesimizi duyuramıyoruz. Peki bunun yöntemi nedir? Coşkuyla
“Ben de varım” diye seslenirken karşımızdakinin coşkumuzu duymasını nasıl
sağlayabiliriz?
Hayatımızda her
zaman kararlar almamız gerekiyor. Haydi gelin sadece kendimize konsantre
olacağımız bir an yaratalım; ‘hayatımda neleri yaparken keyif alıyorum?’, ‘kimlerle
görüşmek beni mutlu ediyor?’, ‘kendimi nerede iyi hissediyorum?’, ‘neyin
hayalini kuruyorum?’ ve ‘ileride ne yapmak istiyorum?’.. Bu soruların
yanıtlarını bulmaya çalışalım. Sonra da günümüze dönelim. Bazen bütün bu
soruların cevaplarını sadece işimizde, sadece ailemizde, sadece çocuklarımızda
veya sadece özel ilişkilerimizde bulmaya çalışırız. Halbuki her birinden
alacağımız keyif farklı değil midir? Asıl soru “bazı şeylere fazla mı anlam yüklüyoruz”
değil midir? Hayatımızda mutluluğu sadece işimizde veya özel hayatımızda
bulmaya çalışmak, zaman zaman hayal kırıklıklarına yol açabilir aslında. Bu
sebeple her birine gerektiği yükü yüklemek; işimizde ayrı, özel yaşamımızda
ayrı mutlulukları yaşamaya çalışmak ve hayatın tadını çıkarmak kilit noktalar
olabilir burada. Dengeli dağıttığımız beklentilerimizle ve belirleyeceğimiz
hedeflerle hayallerimize doğru yola çıkabiliriz.
Aslında
hayallerimize ulaşmanın çeşitli yolları var ve bunun için, alacağımız kararlara
sıkı sıkı sarılmamız gerekiyor. Her birimiz farklı özelliklerimizle farklı
birer renk yaratarak, en iyi yaşayacağımız şekilde devam etmeliyiz yolumuza.
Bunun için her bir yolun kaç şeritli olduğunun farkına varmamız, gerçeğini
kavramamız çok önemli. Bu esnada “ben bu yolun neresindeyim?” sorusunu
yanıtlamak en zoru olabilir. Fakat farkındalığımızı arttırarak, varolanı
tanımlamak ve bizimle beraber aynı yolda olan kişilere göre farkımızı ortaya
koymak hedeflerimizi gerçekleştirme yolunda önemli adımlardır. Böylelikle
hayatın, kendi içinde dik bir yokuş olduğunun bilincine varabilir ve fakat
yokuşu tırmandıkça manzarasının da mükemmel olduğunu görebiliriz.
Sevgilerimle,
Akgün Yılmaz
Hiç yorum yok:
Yeni yorumlara izin verilmiyor.