10 Ocak 2013 Perşembe

HAYALLERİMİZİN PEŞİNDEN GİTMEK İÇİN GEÇ KALMADIK!


Çocukken “büyüyünce ne olacaksın?” sorusuyla ne kadar sık karşılaşırdık değil mi? Birbirinden farklı bireyler olsak da benzer cevaplar verirdik. Önümüzdeki rol model kişiler veya özendiğimiz figürler bize rehberlik ederdi; okul öncesi dönemde anne veya baba olmak, hatta gelin olmak, superman olmak.. Büyüdükçe; öğretmen olmak, doktor, astronot olmak.. hatta günümüzde en fazla göz önünde bulunan karakterlerin meslekleri bile sayılabilir; manken olmak, şarkıcı olmak, futbolcu olmak, dizi oyuncusu olmak.. Bunlardan birini söylediğimizde de, söylediğimiz role bürünmeye başlar, onlar gibi hareket ederdik; öğretmen olmak isteyen çocukların arkadaşlarını toparlayıp onlara tahta benzeri birşey önünde birşeyler anlattığını görmüşüzdür veya annemizin kıyafetlerini/topuklu ayakkabılarını giyip evde mankenlik provası yaptığını, doktorculuk oyunlarını.. Bunların her birinin temelinde kurduğumuz hayaller yatardı ve düşündüğümüz andan itibaren o role bürünür, provalarını yapmaktan kendimizi alamazdık.


Acaba yaşımız ilerledikçe hayal kurmayı bırakıyor muyuz? Üniversite hazırlık döneminde hayallerimize mi koştuk, yoksa olmamız gereken bireyler olmak için mi kararlar aldık? Sonrasında iş yaşamına girdiğimizde hayalimizdeki işi yapmaya başladık mı yoksa olması gerektiğini düşündüklerimizi mi yapmaya başladık? Acaba aklımız bu denli kalbimize baskın mı çıktı? Algı biçimimizi nasıl oldu da bu şekilde değiştirdik veya kalbimizi dinlemeyi ne zaman bıraktık. Yazımı okuyanlarınızın yüzündeki tebessümü görebiliyorum; hayat beni buraya getirdi, ailem bunu istedi cevaplarınızı da duyabiliyorum. Ama durun, geç kalmış değiliz aslında..

Kendimize vakit ayırmamız ve “ileride nasıl bir hayat yaşamak istediğimizi” düşünmeye başlamamız yeterli.. hatta bulunduğumuz anı donduralım ve yaşamak istediğimiz hayatın neresinde olduğumuzu belirlemeye çalışalım. Şimdi gözlerinizi kapatıp bunun hayalini kurmanızı istesem.. En mutlu olduğunuz anı düşünün, hatta tanımlayın kendinize. Oradaki kendinize bir isim verseniz ne dersiniz? Bu kimliğinizle gözlerinizi açın ve bugün bulunduğunuz noktada ne yapmak istiyorsunuz, bunu düşünün.

Hayallerimizin peşinden gitmeyi unutturmalarına inat, biz bunlara sıkıca sarılalım. İlk etapta hayatınızı komple değiştirmeniz gerekmiyor bile.. sadece düşünün ve ne istediğinize karar vermeye çalışın. Sonra göreceksiniz ki hayata geçirmek için cesaretiniz de beraberinde gelmeye başlayacak.

Hayallerinizi takip etmeniz dileklerimle,

Akgün YILMAZ

Hiç yorum yok: