Kendimizi dinlemek için ne kadar zaman ayırıyoruz?
Hayatımızda önemli bir çok şey/kişi var.. bir çok kaygımız var.. Ailemiz,
işimiz, iş arkadaşlarımız, arkadaşlarımız.. Geçim kaygısı, iş kaygısı.. Peki “ben”
neresinde hayatınızın?
Bu soruya sıklıkla verilen cevap; zaman mı kalıyor ki.. Bu
cevap kendimizi kurban psikolojisine soktuğumuz ilk an oluyor. Sorumluluklarımızın
içindeki “biz”i unuttuğumuzda yapageldiğimiz şeyleri yapacak enerjimiz de bir
süre sonra olmuyor. Hatta kendimizi feda ettiğimizi düşündüğümüz kişilerden,
benzer yaklaşımları görmediğimizde daha da kurbana bağlıyoruz. Bazen içe
kapanıyoruz bazen de karşımızdakini kurban yapıp öfke nöbetleri geçiriyoruz. Burada
sorumluluk alması gereken kim? Yine kişinin kendisi.. Kendimize soracağımız
sadece 3 soru var;
- KEŞİF: Ben kimim, neleri seviyorum? Neler beni mutlu ediyor?
- TESPİT: Bugün nasıl yaşıyorum ve nasıl yaşamak istiyorum?
- HAREKET: Küçük veya büyük vakitler yaratarak nasıl “ben”i unutmam ve yaşayabilirim?
Hepimize bahşedilen bir yaşam var ve bizim başlıca
sorumluluğumuz yaşamlarımızı layıkıyla yaşamak. Bunun içinde başkaları yok
demiyorum veya onların mutlulukları yok demiyorum. Söylemek istediğim tek şey
kendimizi de unutmamak. Kaç yaşındasınız ve daha kaç yılınız var acaba? 1 hafta
ömrünüz kalsa neler yapmak istersiniz? Bazen hayatımızda önemli olan ve fakat
sıklıkla ertelediğimiz şeyler oluyor. Oysa ki bu şeyler hayatımız için gerçek
anlamıyla fark yaratabilecek şeyler olabilir. Mesela çok değil, bugünden sadece
5 yıl geriye gittiğinizde, 5 yıl sonranız için ne hayal etmiştiniz?
Hayallerinizin ne kadarını gerçekleştirmişsiniz.
İzin verin şimdi sizinle bir çalışma yapalım. Rahat bir
yerde oturun, arkanıza yaslanın ve düşünün.. hatta isterseniz gözlerinizi
kapatıp hayal edin. Şimdi size soruyorum;
- bugünden 5 yıl sonraya gittiğinizde neler yapmış olmak istiyorsunuz?
- bunlar için neler yapıyorsunuz?
- hiç denemediğiniz, farklı neler yapabilirsiniz?
- bunların arasından sadece bir tanesini seçin.. Ne zaman yapacaksınız?
Artık hayatınızın kontrolünü ele almanızın vakti geldi.
Bırakın yaşam bütün ihtişamıyla sizi kucaklasın ve yaşam yolculuğunuzda
direksiyona siz geçin..
Sevgilerimle,
Akgün Yılmaz
Sevgilerimle,
Akgün Yılmaz